http://elch.blogs.com/lernpfade/2006/06/vorbildliches_m.html schrieb / wrote: Vorbildlich: Mitschriften-Wiki: Mit einem Kollegen gab ich einen Workshop zum Einsatz von Wikis und Weblogs in der Lehre. Ein Teilnehmer stellte seine Idee vor, Studierende Vorlesungsmitschriften in einem Wiki verfassen zu lassen, wobei er als Dozent Grundstrukturen (Gliederung, Hauptaussagen, Quellen etc.) vorgegeben hätte. Was aber förderten seine Recherchen zutage? Seine Studierenden haben nicht auf ihn gewartet, sondern bereits ein Mitschriften-Wiki angelegt. Wir haben uns im Workshop dieses Wiki angeschaut – Chapeau! Da ist an alles gedacht: Anleitungen, Bewertungs- und Kommentarregeln, Sanktionsmittel. http://vmp.ethz.ch/wiki/index.php/Vorlesungsmitschriften
http://www.elearningpost.com/blog/the_learner_as_network/ schrieb / wrote: Article: The learner as network: Will Richardson on learning in network mangle: "It’s interesting how much this speaks to education, and how far we need to go. We are still about control, not sharing. We are still about distribution, not aggregation. We are still about closed content rather than open. We are static, not fluid. The idea that each of our students can play a relevant, meaningful, important role in the context of these networks is still so foreign to the people who run schools. And yet, more and more, they are creating their own networks, sharing, aggregating, evolving to the disdain of the traditional model of schooling that is becoming more and more irrelevant." http://weblogg-ed.com/2006/the-learner-as-network/
phpBB(Topic347|Post2706)