http://elch.blogs.com/lernpfade/2004/09/spezialisten_ms.html schrieb / wrote: Artikel: Spezialisten müssen draussen bleiben: Should you have an e-learning team? fragt David Wilson. Ich stimme ihm völlig zu, wenn er sagt: ‚E-learning should be part of the primary learning mix, not something on its own. Learning managers and trainers should have the skills and understanding to build e-learning into their solutions, and to work with enabling suppliers to deliver the results in the same way they have done for classroom training. The trouble is that the majority of training staff don’t have these skills or understanding.‘ Vielleicht sollte man noch ergänzen, dass die meisten Learning Management Systeme die Tendenz zur Dinosaurierisierung zeigen: Giganten, die vor lauter Masse (an Funktionen) sich kaum noch bewegen können und jedes zarte didaktische Pflänzchen plattmachen. Nein, ich meine nicht, dass Technik zur Lösung organisatorischer Probleme geeignet ist, wenn ich mir einen Querverweis auf einen Vergleich von Autorenprogrammen erlaube: ‚As the quality of authoring software increases, online course developers become less reliant on proprietary learning management systems, and develop skills in the design of original, in-house materials and the delivery platforms for them.‘ http://www.trainingfoundation.com/articles/default.asp?PageID=1913
phpBB(Topic786|Post1004)