http://elch.blogs.com/lernpfade/2004/12/kopieren_speich.html schrieb / wrote: ePortfolios: Kopieren (Speichern) ist nicht Lernen: Wie bereits früher einmal ausgeführt, haben ja insbesondere Organisationen Interesse daran, Learning Management Systeme einzusetzen. Aber wem nutzen nun ePortfolios? ‚An eportfolio is a web-based information management system that uses electronic media and services. The learner builds and maintains a digital repository of artifacts, which they can use to demonstrate competence and reflect on their learning. Having access to their records, digital repository, feedback and reflection students can achieve a greater understanding of their individual growth, career planning and CV building. Accreditation for prior and/or extra-curricular experiences and control over access makes the eportfolio a powerful tool.‚ … allen Anschein nach die Lernenden. Wieso sollte das stimmen, fragen Cohn und Hibbits: ‚Where is the body of rigorous, research-based evidence that supports the e-portfolio as a pedagogical and presentational tool? Is there a downside to e-portfolio use? […] From a cost-benefit perspective, is it prudent to commit a university’s faculty, administrative, information technology, and student resources to a time-consuming process that may be operational for only two to four years per student? Do we know for certain that graduating students who bring electronic portfolios to their job interviews will be more competitive than students who furnish paper-based portfolios?‚ … und plädieren für ‚A Lifetime Personal Web Space‘. Wäre das nicht eine Möglichkeit für Universitäten, ihre ehemaligen Studierenden (Alumni) an sich zu binden? Wenn der Personal-Teil auch noch einen öffentlichen hätte (Vorbild: Furl), so dass Wissen aus Forschung und Lehre mit Wissen aus der Praxis kommunizieren kann, wäre das zudem noch ein wertvoller Beitrag für das akademische Wissensmanagement.
phpBB(Topic1003|Post1327)